Grupa Media Informacyjne zaprasza do wspólnego budowania nowej jakości    
Nowe Media - Modern News Life    
                                                   
                                                   
   
  TV Radio Foto Time News Maps Sport Moto Econ Tech Kult Home Fash VIP Infor Uroda Hobby Inne Akad Ogło Pobie Rozry Aukc Kata  
     
  Clean jPlayer skin: Example
 
 
     
img1
GMI
Nowe Media

More
img2
BMW DEALER
Kraków ul. Basztowa 17

More
img3
MERCEDES
Wybierz profesjonalne rozwiązania stworzone przez grupę Mercedes

More
img4
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
img2
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
 
         
         
  GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - KULTURA I SZTUKA
   
COUNTRY:
         
 
ARTYŚCI ZAGRANICZNI ARTYŚCI POLSCY MŁODZI ARTYŚCI HISTORIA MALARSTWA NAUKA MALARSTWA AUKCJE
 

Home News
   
Gallery of the World
   
Galerie na świecie
Muzea na świecie
Galerie w Polsce
Muzea w Polsce
   
Artyści
   
Artyści Polscy
Artyści Zagraniczni
Młodzi artyści
   
Historia malarstwa
   
Polskiego
Światowego
   
Nauka malarstwa
   
Wirtualne wycieczki
   
Kultura masowa
   
Wydarzenia
   
Teatr współcześnie
   
Repertuar kin
   
Do poczytania
   
O kulturze
   
Foto Art
   
Multimedia
   
Podcast
Wideo
Foto
   
Aukcje
   
Ogłoszenia
   
Inne
   
   
 
   
   
Konrtakt
   
Adam Nawara - Napisz do Nas: Grupa Media Informacyjne
 
   
Gallery World
   
 
 
Gallery Brama Floriańska
Galerie w Polsce
 
 
   
Kultury świata  
Języki swiata  
Kultura Indian  
   
 
   
   
 
   
 
 
 
 
 Culture News Professional - NAUKA MALARSTWA  
       

 Culture News Professional Przekazujemy Państwu podstawową wiedzę na temat teorii kultury, jej przeobrażeń, historii kultury poprzez jej artefakty z elementami historii sztuki, muzyki, teatru czy filmu, a przede wszystkim praktyk komunikacyjnych: muzycznych, plastycznych, teatralnych, audiowizualnych.

  Strona producenta :
www.ppp.com
     
Dokonując zakupu, dokonujesz właściwego wyboru
Grupa Media Informacyjne - Sklep GMI
 Nasi partnerzy
 
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
     

 Kolor i kompozycja

Kolor i kompozycja czynią z obrazu miejsce, które przyciąga, odpowiednio dobrane potrafią uchwycić czas, zmusić oglądającego do poszukiwania intencji artysty. Stanowią one podstawę odbioru dzieła. Kolor wydaje się być tym elementem obrazu, który w niezliczonej ilości kombinacji może przedstawiać ten sam obraz. Warsztat malującego powinien doskonale operować zachowaniem barw i łączeniem ich w zależności. Połączenie tych dwóch elementów pozwala dopiero w pełni uzyskać efekty kształtu, przestrzeni, nastroju, oddać poczucie uchwyconego kadru chwili.

Kolor

Kolor to użycie barwy lub kilku barw będących składowa powstałego we taki sposób koloru. Kolor z punktu widzenia trwałości uzyskanego efektu powinien odznaczać się dużą trwałością na upływający czas. Odpowiedzialność za to ponosi rodzaj użytego pigmentu do produkcji farby. Dokonując zakupu farb pod uwagę należy brać nie tylko producenta farby ale i również parametry zamieszczone na opakowaniu. Do podstawowych zaliczyć możemy skale koloru, normy światłoczułości, kody producentów. Do określenia jakości pigmentu w zakresie światłoczułości wykorzystuje się kod ASTM, kod gwiazdkowy lub alfabetyczny.

Przykładowy sposób oznaczenia na tubie

Kod ASTM
Kod ASTM Inne oznaczenia światłoczułości:
ASTM I – znakomita światłoczułość **** albo AA – najwyższa trwałość
ASTM II – bardzo dobra światłoczułość *** albo A – średnia trwałość
ASTM III – nie wystarczająca światłoczułość ** albo B – umiarkowana trwałość
  * albo C – kolory nietrwałe

Mieszanie kolorów

Mieszanie kolorów to podstawowa umiejętność, która należy nabyć, aby szybko uzyskać potrzebną nam w danej chwili barwę. Mogą to być tak zwane barwy czyste oraz uzupełniające.

Zobacz Koło barw

Koło barw przedstawia widmo kolorów. Występują w nim barwy podstawowe – czerwona, żółta, niebieska, oraz barwy złożone (pochodne) – tj. pomarańczowa, zielona, fioletowa, z których możemy uzyskać wszystkie inne barwy.

Barwy podstawowe to barwy idealnie czyste i teoretycznie można z nich uzyskać każdą inną barwę. Barwy pochodne powstają przez zmieszanie równych części dwóch barw podstawowych. Przykładowo za pomocą barwy niebieskiej i żółtej można uzyskać barwę zieloną. Czerwona i żółta da pomarańczową a czerwona i niebieska fioletową.

Barwy złożone powstają poprzez zmieszanie w równych częściach barwy podstawowej i pochodnej. Przykładowo barwa czerwona i pomarańczowa da czerwonopomarańczową a czerwona i fioletowa da czerwono fioletową. Inne proporcje mieszania pozwalają uzyskać różnorodne barwy.

Pomiędzy barwami występują relacje w zakresie kontrastu i harmonii. Na kole barw łatwo możemy zauważyć, iż najbardziej kontrastowe są barwy przeciwstawne, z kolei harmonijne położone są obok siebie. Pokrewieństwo barw możemy zaobserwować wśród barw leżących obok siebie. Barwy przeciwstawne a więc podstawowa plus przeciwstawna tworzą barwy dopełniające, czyli barwy najbardziej kontrastowe.

Kolory można podzielić na ciepłe i zimne. Żółtopomarańczowoczerwone to kolory ciepły, z kolei fioletowoniebieskozielone to kolory zimne.

Odpowiednia praca nad kolorem pozwala uzyskać różne odcienie, nasycenia, walor, itd. Dzięki temu nasz obraz zyskuje bogatsza formę w zakresie barwnej.  

Układanie barw na palecie

 

Odpowiednie ułożenie barw na palecie ułatwia użycie oraz mieszanie barw. Z czasem pozwala podświadomie, łatwo posługiwać się paletą.

Układ Porządek widma Od jasnych do ciemnych Ciepłe i chłodne

Kolory złamane, laserunek, harmonia, ekspresja kolorów, kontrast.

Kompozycja

Kompozycja to uchwycenie, wyeksponowanie, zorganizowanie przestrzeni. Temat obrazu powinien znaleźć odniesienie w kolorach, układzie, przestrzeni. Wstępne rozpoznanie tematu powinno prowadzić do uzyskania równowagi w zakresie optyki. Równie ważne jest  odpowiednie uchwyceniu punktu centralnego, skupiającego uwagę widza, angażującego w pierwszej kolejności. Powinien on współgrać z tłem i innymi elementami obrazu. Oczywiście powyższe zasady stanowią tylko wskazówkę dla artysty, indywidualizm wielu dzieł może łamać powyższe zasady i poszukiwać innych form przekazu.

©® GRUPA MEDIA INFORMACYJNE & ADAM NAWARA

 
 
Nr. 3          
  Kultura i sztuka

Przekazujemy Państwu podstawową wiedzę na temat teorii kultury, jej przeobrażeń, historii kultury poprzez jej artefakty z elementami historii sztuki, muzyki, teatru czy filmu, a przede wszystkim praktyk komunikacyjnych: muzycznych, plastycznych, teatralnych, audiowizualnych.

   
Fot. GMI
        Czytaj>
 
   
   
 
Nr. 2          
  Kultura i sztuka

Przekazujemy Państwu podstawową wiedzę na temat teorii kultury, jej przeobrażeń, historii kultury poprzez jej artefakty z elementami historii sztuki, muzyki, teatru czy filmu, a przede wszystkim praktyk komunikacyjnych: muzycznych, plastycznych, teatralnych, audiowizualnych.

   
Fot. GMI
        Czytaj>
 
   
   
 
Nr. 1          
  Kultura i sztuka

Przekazujemy Państwu podstawową wiedzę na temat teorii kultury, jej przeobrażeń, historii kultury poprzez jej artefakty z elementami historii sztuki, muzyki, teatru czy filmu, a przede wszystkim praktyk komunikacyjnych: muzycznych, plastycznych, teatralnych, audiowizualnych.

   
Fot. GMI
        Czytaj>
 
   
 
 
 
FACEBOOK YOUTUBE TWITTER GOOGLE + DRUKUJ  
 
         
 
   
 
 Oferty promowane              
 
   
 
                   
         
 

Najlepsza rozrywka z TV Media Informacyjne

           
Filmy różne   Filmy reklamowe   Filmy informacyjne   Filmy sportowe   Filmy przyrodnicze
       
                 
Filmy muzyczne   Filmy dla dzieci   Filmy kulturalne   Filmy motoryzacyjne   Filmy edukacyjne
       
             
© 2010 Adam Nawara 2010            
   
 
   
   
   
     
    Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu Copyright: Grupa Media Informacyjne 2010-2012 Wszystkie prawa zastrzeżone.